Opvouwbare Di Blasi driewieler / driewielfiets met lage instap
en elektrische ondersteuning R34.
Opvouwbare
elektrische Di Blasi R34 driewieler met
lage instap en elektrische ondersteuning.
Vanaf nu kan u uw driewieler overal mee naar toe nemen, zelfs met de
trein of met de taxi op reis is geen probleem meer, de opvouwbare driewielers van Di
Blasi zijn
elektrische ondersteund en leverbaar in drie mooie kleuren. Afhankelijk
van uw wens kan hij met handgas met trapondersteuning of een combinatie
van deze twee uitgevoerd worden.
Voordelen van deze opvouwbare driewieler zijn:
Geen last meer van wind, heuvels of helling.
Hij kan zo mee in de kofferbak , taxi of bus.
Ook in de trein handig te vervoeren mede door de kleine steunwieltjes in
de in gevouwen stand.
U wil het een keer proberen? Geen probleem,
maak een afspraak met ons en u bent welkom in Hoogwoud.
U heeft wel ervaring op een driewieler, dan is fietsles
niet nodig.
U heeft nog geen ervaring met een driewieler, dan is
fietsles vaak wel nodig.
Fietsles voor € 50,00 per uur.
Wat bieden wij u? U krijgt dan eerst
korte theorie uitleg.
en daarna gaan we het fietsen in de praktijk oefenen.
Eerst in een overdekte loods en bij mooi weer kan dat ook buiten op eigen
terrein en dijkweggetje.
Als u daarna besluit de fiets aan te kopen is de fietsles gratis.
Als u geen fiets aankoopt, omdat het niet
gaat of u gaat nog elders kijken zijn de kosten die u heeft gemaakt € 50,00
per uur.
Navraag aan de klanten heeft ons geleerd dat ze dit als heel positief
ervaren.
De fiets is leverbaar
in twee ondersteuning uitvoeringen:
Optie1. trap ondersteund, de motor helpt als u fietst/trapt.
De sensor registreert dat u aan het fietsen bent en ondersteund u als u
de hoofdschakelaar op aan heeft gezet.
Optie 2. combinatie van de sensor en handgas.
De sensor registreert dat u aan het fietsen bent en ondersteund u als u
de hoofdschakelaar op aan heeft gezet.
Als u niet meer wil of kan trappen kan u op het stuur een schakelaar
omzetten en heeft u de beschikking over een gashandel gelijk aan die van
een scootmobiel of brommer. U kan dan rijden en uw benen stilhouden,
Ideaal voor sommige mensen die snel vermoeid zijn.
Deze driewielfiets geeft u tot 9 km per uur ondersteuning middels de elektramotor aangedreven door de Li-Po accu,s.
Hoever kan u met ondersteuning fietsen? maximaal 20 km maar dit is
wel afhankelijk van: soort terrein, temperatuur, wind, heuvels, enz.
Totaalgewicht is 27,4 kg de accu weegt 2,35 kg.
20" aluminium velgen met
kunststof spatborden.
Dubbele ''V brakes'' op het voorwiel en vijf versnellingen voor wind tegen
of in de heuvels.
Meer weten kijk naar de foto's en naar de videofilm op deze pagina.
Leverbaar in:
- drie framematen.
- drie kleuren
- twee aandrijftechnieken
Natuurlijk
heeft u meer vragen.
Bel 0226-354535 en vraag het aan ons.
Ook voor
het maken van een afspraak om een vrijblijvende
proefrit te maken.
** uitsluitend af fabriek i.v.m. speciale
werkzaamheden
De
fiets is inclusief 9% btw
Wij kunnen de fiets opsturen, maar wij willen graag dat u bij ons op de zaak
over uw aankoop beslist.
Als het dan wenselijk is kunnen wij hem verzenden, wij doen geen postorder.
Wij leveren dus af-magazijn.
De kosten van verzenden zijn in Nederland
€ 17,00. Naar België
€ 28,00
Bestelformulier.
Is het moeilijk om op een driewieler te
rijden?
Op een driewieler rijden is helaas niet hetzelfde als rijden op een gewone
fiets.
U heeft als kind ooit leren fietsen. Vanaf dat
moment denkt u niet meer na over het evenwicht, het sturen, trappen en
remmen. Alles gaat automatisch doordat uw kleine hersenen dit voor u
regelen.
Wat veel mensen zich niet bewust zijn is dat ze met het stuur tijdens
het fietsen ervoor zorgen dat ze niet alleen de juiste richting uitgaan,
maar ook hun evenwicht bewaren. Een voorbeeld dat snel tot
de verbeelding spreekt: ga staan en zet twee voeten naast elkaar, leun
iets naar voren, u zult merken dat u naar voren valt, U wilt die
val voorkomen... Hoe lost u dat op???
U kunt dit uitsluitend voorkomen door een stap naar voren te doen. U moet
dus met uw voeten weer onder het zwaartepunt van uw lichaam komen. Ditzelfde geldt voor naar links of rechts leunen. Best wel vreemd dat
naar voren vallen oplost wordt door naar voren te lopen. Omgekeerd
kunt u uzelf ook naar rechts laten vallen door een stap naar
links te doen. Dit gaat normaal automatisch zonder na te denken.
Hieronder de uitleg hoe dat op een fiets en driewieler gaat.
Als u op een gewone fiets door bijvoorbeeld de wind uit uw evenwicht
raakt, zult u dit oplossen door even bij te sturen in de richting waar u
naartoe dreigt te vallen. Pas als het zwaartepunt weer in het midden
ligt kunt u recht gaan zitten. U houdt dus uw
evenwicht door uw fiets constant recht onder u te houden. en dat
kan alleen als u dit met uw stuur realiseert. Dat is ook de reden
dat u niet met uw fiets stil kan staan zonder met uw voet op de grond te
steunen.
Wat heeft dat nu
allemaal met een driewieler te maken? Heel veel! Dat komt
door de reflex vanuit uw kleine hersenen, die willen u constant helpen en beschermen.
Als u bijvoorbeeld op de driewieler door een oneffenheid in de weg de
verkeerde kant op dreigt te gaan, zullen uw kleine hersenen direct
ingrijpen. Zij doen dit op een manier die u uzelf op jonge
leeftijd heeft aangeleerd en die op een gewone fiets de juiste is. Zij laten u even sturen in de richting waar u
NIET heen moet, want op de
driewieler is dat helaas de verkeerde oplossing.
De kleine hersenen hadden u juist de kant op moeten laten sturen waar u naartoe moet.
Op een driewieler gebruikt u uw stuur niet
voor uw evenwicht maar uitsluitend voor de juiste richting.
U zult de kleine hersenen dit dus moeten gaan aanleren. Dat gaat vrij snel
als u dit voorzichtig oefent.
Wij willen u daar bij helpen. Dat is ook de reden dat wij
graag willen dat u een afspraak bij ons maakt om de fiets niet alleen te
bekijken maar ook uit te testen.
Heeft u een kennis met
een driewieler? Vraag eens of u daarop een stukje mag rijden. Hij/zij kan u
hier zeker meer over vertellen.
Tevens kan u aan uw huisarts vragen of er bij u in de buurt fietslessen
worden gegeven, tijdens revalidatie wordt er veel gebruik gemaakt van
driewielers. Daar zou u les kunnen krijgen om ervaring op te doen.
Het rijden in de praktijk :
Het wegrijden: Ga op de
fiets zitten met beide voeten op de trappers, haal de handrem los en begin
rustig te trappen.
U hoeft uzelf niet eerst met uw voeten op gang te duwen, dat kan ook niet, u zou
zeker over uw eigen enkel heen rijden. Het evenwicht: De fiets in evenwicht
houden is natuurlijk niet nodig, u dient uzelf op het in evenwicht te houden.
Het lijkt op het in evenwicht houden op een krukje aan
boord van een boot. (zie
afbeelding 1) De bocht door: Het stuur draaien is
voldoende om de fiets de juiste richting op te laten gaan. Wel altijd naar
de horizon kijken, niet naar uw voorwiel of de grond. (Denk maar eens aan
een koorddanser die ook altijd vooruit kijkt.)
Het type terrein of weg waar u op rijdt kan het rijden bemoeilijken. Op
een vlakke ondergrond, bijvoorbeeld asfalt, is er geen probleem; op een
straat waar de weg afloopt naar bijvoorbeeld de berm of goot, zult u
merken dat de fiets schuin komt te staan Nu zult rechtop op de fiets moeten
blijven zitten. (afbeelding
1) Het stoppen: U
hoeft uitsluitend te remmen. U kunt uw voeten op de trappers houden, klaar
om weer verder te fietsen. Het afstappen: Zet eerst de handrem erop U kunt daarna veilig afstappen.
afbeelding:1.
blijf recht op de fiets zitten.
Wat willen wij u
vertellen?
Uit ervaring weten wij dat het rijden op een driewieler niet eenvoudig
is.
U zal dus tijd moeten investeren in het leren rijden op een driewieler.
Wij weten zeker dat het te leren is door het gewoon te doen en dat u
dan een fantastisch sportieve fiets, heeft die al uw mobiliteitsproblemen
oplost. U blijft in beweging waardoor uw spieren en conditie op peil
blijven, wat zeker niet gebeurt als u in een elektrische uitvoering
gaat rijden.